PIramida Zabaw
Od pierwszej chwili miałam przeczucie, że Piramida Zabaw będzie strzałem w dziesiątkę! Ma w sobie cechę, którą bardzo lubię: im dłużej się bawimy, tym więcej dostrzegamy drzemiących w zabawce możliwości. Za każdym razem odkrywamy nowe zalety piramidy i kolejne funkcje, które może pełnić.

  • Pierwsze wrażenia
Rozpakowując paczkę, wyjmujemy po kolei kolorowe klocki. Każdy następny jest większy od poprzedniego. Łącznie jest ich dziesięć. Zainteresowanie dziecka wzbudzają od razu nadrukowane na klockach zdjęcia zwierząt. Już od pierwszego momentu zachwyt maluszka gwarantowany.

Kiedy ustawimy klocki jeden na drugim, powstaje wieża o wysokości 80 cm. Nie wiem jak to się dzieje, ale wydaje mi się, że duże zabawki zawsze robią na dzieciach ogromne wrażenie. Dla rodziców bywa to kłopotliwe, bo ściany mieszkania nie są przecież z gumy. Na szczęście Piramida została tak zaprojektowana, że nie jest to problemem. Po zakończeniu zabawy, wkładamy klocki jeden w drugi – niczym Matrioszki, dzięki czemu, po złożeniu klocki zajmują niewiele miejsca.

  • Jak się bawić?
Jak już wspominałam, z każdą kolejną zabawą odkrywamy nowe możliwości Piramidy. Dodatkowo, zabawka rośnie razem z dzieckiem. Roczny maluszek będzie się nią bawił zupełnie inaczej, niż kilkuletnie dziecko. Jedna rzecz pozostaje niezmienna. Jakkolwiek byśmy się nie bawili Piramidą, zawsze niesie to ze sobą jakieś walory edukacyjne dla dziecka, a wiemy przecież doskonale, że nauka poprzez zabawę, to najlepsza forma rozwoju. Jakie możliwości daje nam Piramida zabaw?
  • Tworzenie budowli z klocków lub układanie klocków jeden w drugim od największego do najmniejszego. Są to czynności, które rozwijają zdolności manualne dziecka i jego wyobraźnię przestrzenną.

Motoryka mała czyli ćwiczenie precyzji małych rączek, prawidłowych ruchów to jeden z obszarów rozwoju dzieci w pierwszych latach życia. Ćwiczenie precyzji chwytu, umiejętności przenoszenia, podnoszenia rożnych przedmiotów mogą stanowić jedną z form zabawy klockami. Klocki zawierają zarówno małe jak i duże elementy, które pozwalają na stopniowe zdobywanie nowych umiejętności.

Marta Leszko-Gawor, psycholog.

Piramida Zabaw

  • Rozpoznawanie zwierząt, nauka nowych słów. Podczas zabawy, można poszerzać wiedzę i zasób słownictwa dziecka, opowiadając mu o cechach charakterystycznych poszczególnych zwierząt – o tym gdzie żyją, czym się żywią, jakie wydają dźwięki.
  • Nauka liczenia. Na każdym z klocków, jedna ścianka przeznaczona jest dla motyli. Pełnią one ważną rolę – pomagają w nauce liczenia. Na najmniejszym klocku jest jeden motylek, na każdym kolejnym ich ilość się zwiększa. W wyniku tego, na ostatnim, największym klocku motyli jest aż 10.
  • Nauka języków obcych. Nazwy zwierząt oraz liczebniki są zapisane na klockach po polsku i po angielsku. Jest to zachęta do tego, aby podczas zabawy wprowadzać do świadomości dziecka słówka w języku obcym.
  • Nauka kolorów. Każdy z dziesięciu klocków jest w innym kolorze, co również można twórczo wykorzystywać w zabawie.

Rozwój mowy czynnej, czyli umiejętności komunikowania się za pomocą słów, to jedno z głównych zadań rozwojowych małego dziecka. Klocki w bardzo prosty i zarazem atrakcyjny sposób pozwalają małym dzieciom na przyswajanie nowych słów. Poznawanie zwierząt odbywa się zarówno poprzez wypowiadanie nazw, jak i rozpoznawanie zwierząt na grafikach. Zabawę dla najmłodszych można wzbogacić o elementy dźwiękonaśladowcze, które dla małych dzieci (1-2 rok życia) są jednym z etapów prawidłowego rozwoju mowy. W dalszym etapie rozwoju ciekawym elementem będzie wprowadzanie nazw w języku angielskim, które również umieszczone są na klockach.

Marta Leszko-Gawor, psycholog.

Piramida Zabaw

  • Zgadywanki. Małe dzieci lubią wszelkiego rodzaju wyzwania. Są dumne, gdy udaje im się poprawnie wykonać jakieś zadanie lub coś odgadnąć. Dlatego kolejnym fajnym pomysłem jest zabawa w „pytania i polecenia”. Oto przykłady: Znajdź wielbłąda. / Pokaż zwierzątko, które robi „muuu”. / Jakie zwierzątko ma długą trąbę? / Przynieś żółty klocek. / Znajdź największy klocek i połóż go na krześle. / Które zwierzątko ma dłuższą szyję: zebra, czy zyrafa? / Który klocek jest większy: niebieski, czy czerwony? Dzięki takim zgadywankom, dziecko ćwiczy spostrzegawczość i uczy się porównywać rzeczy.

Rozwój mowy biernej, czyli umiejętności rozumienia słów, komunikatów wypowiadanych do dziecka oraz wykonywania zawartych w tych komunikatach poleceń, to kolejna przestrzeń rozwoju małego dziecka(…) Zabawa wieżą daje dużo możliwości ćwiczenia tego obszaru rozwoju. Poprzez opowiadanie historii zwierząt, omawianie ich wyglądu czy wydawanie poleceń i określanie, co można z klockami robić, dorosły opiekun może ćwiczyć mowę bierną dziecka

Marta Leszko-Gawor, psycholog.

Piramida Zabaw
Sposobów na zabawę Piramidą jest wiele. Przedstawiłam te najbardziej oczywiste, ale tak naprawdę, jedynym ograniczeniem w zabawie jest nasza wyobraźnia. A co po zakończeniu zabawy? Klocki można złożyć chowając je jeden w drugi… albo wykorzystać jako pojemniki na drobne zabawki lub kredki. Kolejny raz Piramida zaskoczyła mnie swoją praktycznością!

  • Zaprojektowana przez mamę!
To, że Piramida jest tak świetnie przemyślaną zabawką absolutnie mnie nie dziwi. Została ona bowiem zaprojektowana przez mamę! A czy istnieje coś, co może być lepszą inspiracją do stworzenia zabawki niż zabawa z własnym dzieckiem i obserwowanie jego zainteresowań? Więcej o Autorce Piramidy i historii powstania zabawki można przeczytać pod tym adresem.

  • Debiut i sukces
Piramida Zabaw, tuż przed swoją oficjalną premierą, została wyróżniona w prestiżowym konkursie Zabawka Roku organizowanym przez serwis zabawkowicz.pl

  • Gdzie można kupić Piramidę?
Oficjalny sklep Piramidy Zabaw: Sklep
Artykuł powstał we współpracy z marką: Piramida Zabaw

Piramida Zabaw